Så var man tillbaka

I den där staden som man inte känner någon kärlek för. Eftersom det inte finns någonting som fungerar i den. Men men det är bara 10 veckor och sen är det uppsats här hemma som gäller.

Kalaset igår blev kanon. Massa gott att äta, trevlig sällskap och kalasiga presenter från släkten som visste precis vad jag behövde. Även en fin blombukett i rosa fick bosätta sig hos mig. Kusinbarnet förgyllde verkligen tillvaron och han var inte lika rädd för mig idag som sist. Tills han grabbade tag i mina ögonfransar och drog iallafall :p. Åkte hem till Älsklingens mamma och satt nere på pizzerian och kollade på fotbollen, självklart vann ManU :). Diskade och fixade iordning hemma när jag kom hem och sen blev det slappa i sängen framför TVn. I den lugnaste stunden så är det något pucko som smäller en smällare inne i trapphuset. Snacka om att jag blev rädd.

I morse var det galet tidig uppstigning som följdes av lite snoz innan jag kom upp. Cyklade till stationen och möttes av att tåget var 20 minuter sent. Helt värdelöst. Tillslut kom tåget och det bar av mot E-tuna, fick självklart stressa till föreläsningen och så var allt igång igen. Hamnade med härliga vänner så det lär bli en bra vår i Eskilstuna. Sämmre blev det dock då det visade sig att endast två av sex böcker fanns så det var bara att beställa från internet men det lär väl ta två veckor innan dem kommer. Är så förbannad trött på att ingenting på den där skolan fungerar, hur ska man kunna hänga med när det inte finns litteratur tillgänglig. Och när bokhandeln dessutom inte beställer in alla böcker som finns med på litteraturlistan, tex den viktigaste. Hur tänkte de då? Det är vad jag undrar. Linnea och jag gick och käkade och sen blev det en tur till biblan för att registrera sig och beställa böcker. Kom hem och har suttit och fixat med alla papper och grejer och nu verkar det som om jag har koll på läget. Så imorgon är det bara att börja läsa eftersom PM snart ska skrivas.

Ikväll blir det Gala med S och E. Trevligt värre, hoppas Johan Glans och Björn Gustavsson bjuder på många skratt. Nu är det dags för mat för magen knorrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0