En perfekt helg

Fredagen spenderades med att göra nästintill ingenting, otroligt skönt och välbehövligt. Läste lite i skolböckerna på förmiddagen, cyklade och handlade och sen napades det lite på soffan. Dunderskönt med andra ord. Träffade S på kvällen och hade det riktigt bra med en massa gott och Let´s Dance, även en film klämde vi in. Somnade som en liten bebis när jag kom hem.

Hjärtedagens morgon började med lite tårar. Det finns personer i mitt hjärta som jag träffar på tok för sällan och vissa dagar gör det bara för ont. Det finns så många bra minnen med dessa tjejor som gör att vissa dagar är det bara extra tungt när saknaden är sådär extra stor. Men dagen blev ju kalas tillslut. Cyklade med solen i ögonen ner på stan, strosade runt lite innan jag mötte upp Jäddan. Hon fick en söt lite burk med sockrade hjärtan. Besökte Anna på jobbet och lämnade även där en liten burk med hjärtegodis. Eftersom Fia var fullt upptagen med handboll så fick Anna äran att leverera hjärtegodis till en hjärtevän senare på kvällen. Efter det mådde mitt hjärta lite bättre, hoppas det blir helt botat efter en helg i Uppsala med bruttorna. Jag och Jäddan härjade runt i butiker och hade det trevligt, blev lite shopping. Bland annat en grymmt snygg kavaj och ett stort herrur. Även en lunch på Vivaldi hann vi med innan vi skildes åt.



Åkte hem och tog det lungt på soffan innan jag började fixa mig för Älsklingens Alla <3dags överaskning. Han kom och hämtade mig och jag fick äntligen avslöja vad vi skulle göra. Blev en underbar middag för två på Limone med härlig pasta, och tanken var att vi skulle gå på bio efteråt men vi nöjde oss med att åka hem och bara gosa upp oss i soffan. Fick världens bästa present av Älsklingen också, biljetter till Bruce Springsteen på Stadion i sommar :). Hur underbart härligt som helst, ett gäng på ca 24 pers och nu ska vi bara bearbeta vädergudarna. En perfekt avslutning på en kalasbra hjärtedag. Några tårar, många skratt, många leenden och nånga pussar.

Vaknade upp bredvid min Älskling i morse och det var som vanligt helt underbart. Kollade på lite skidor och hade det mysigt innan han åkte iväg för att fixa bilen. Jag hare röjt här hemma och gjort mig en härlig kopp thé, eftersom jag köpte nytt igår :). Har läst in mig lite på uppsatsämnet som vi verkar ha bestämt oss för, och det verkar väldigt intressant. Nu ska jag förberede mig inför seminariet imorgon och sen kommer mamma och pappa med pizza innan det blir mellorepris med S. A lovely sunday med andra ord.


Även det här gjorde min helg :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja den låten är ju inte helt fel, inte han heller för den delen haha.

Tack för att du är bäst gumman!

2009-02-16 @ 12:13:02
Postat av: fia

hej min älskade vän. du får komma och dricka té hos mig någon dag.. vi ska dricka "i hörnet av ditt hjärta" som jag fick av jäddan :) tack för den fina burken jag fick i hjärtepresent. du värmer mitt hjärta! jag saknar dig och hoppas att jag inte är upphovet till tårarna!! PUSS

2009-02-16 @ 15:58:37
URL: http://iabo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0