12:e augusti

Onsdagen bjöd på jobb och tacoskväll med S och E. Laddade upp med film, tacos och gott. Allt var bra förutom filmen :P. Men vi tog oss igenom den med. I torsdags var det ännu mera jobb, jobbade nästan hela dagen. Åkte hem och träffade S och E ett tag innan jag gav mig på försöket att packa. Lyckades väl relativt bra. Cyklade hem till Älsklingens jobbarkompis på kvällen och fick mina naglar fixade och hade det bra. Somnade sent sent sent.

I fredags var det jobb igen. Men jobbade bara till 14, härligt. Cyklade hem och tog det lugnt och packade färdigt. Kollade även lite på OS invigningen, men den var ju så sjukt seg när alla länderna gick in. Älsklingen kom och hämtade mig strax efter 18, åkte hem till honom och jag fick blunda när jag gick in i lägenheten. Satt i sovrummet och väntade medan han pysslade med någonting där ute. Fick tillslut komma ut och då var det uppdukat med levande ljus i hela vardagsrummet och picknick på golvet. Blev en mysig middag på en röd filt innan vi äntligen tog på oss de finfina ringarna. Sanne & Alexander 080808. Sen blev det till att meddela alla nära och kära om de glada nyheterna.



Vaknade lite för tidigt i lördags, men vi led inte utav de. Gick upp och la oss i soffan och kollade på OS innan vi började fixa. Blev fix, frukost och cykling innan vi begav oss mot Stockholm. Körde lite rundvandring i Stockholm när vi kom fram och tillslut hittade vi till hotellet vid Stureplan. Blev en powernap innan vi fixade oss och begav oss ut på stan. Vandrade runt lite och hittade en mysig resturang som vi åt på. Sen var det bara att ta sig till Söder och Zinkensdamm. Blev aningen blöta av regnet men vi var glada för det. Regnat slutade precis till Lasse gick upp på scenen och en dubbel regnbåge visade sig. En underbar kväll med underbar musik, bäst var duetten med Miss Li och Solen i ögonen och allt annat för den delen med :). Tog oss hem till hotellet efter ett stopp på seveneleven, blev lite OS innan vi somnade sött.

Hade en lagom seg morgon på söndagen. Lite OS, lite ligga och dra sig och lite hotellfrukost. Precis som det ska vara. Såg ett svenskt OS-silver innan vi vandrade ut på stan. Gick till Stationen med väskan och låste in den och sen var det shopping på hög nivå. För mig iallafalla Älsklingen följde sött med och var gott sällskap. Spenderade större delen ev eftermiddagen på McD på stationen för att se OS-basket. Blev upphämtade hemma i Våset av S och E, åkte hem till Älsklingen och lämnade av honom efter en faktastisk helg. Åkte hem till L´s Johan och snackade lite med dem. L kom hem igen från USA mycket tidigare än beräknat och vi var ju tvugna att kolla läget. Blev en snabbis hem till mig med S och E innan jag blev lämnad själv. Somnade som en stock efter en händelserik och underbar helg.

Igår var det back to work, gick helt ok trots vissa missöden. Jag klarade mig bra och hade en bra eftermiddag. Cyklade hem och röjde undan här hemma, städade och handlade. S kom över på kvällen och vi planerade lite saker och kollade på OS. Idag är jag ledig :), äntligen om man nu får säga så. Har lite att stå i idag men mest blir det OS. Hem till päronen med Älsklingen ikväll och fixa det sista med datorn. Annars inte mycket planerat.

Kommentarer
Postat av: jäddan

du är söt, söt, söt sannie :) :)

2008-08-12 @ 17:41:57
URL: http://ettendaliv.blogg.se/
Postat av: fiao

har du lust med det?! <3 antingen typ "tigerkaka" med halva choklad och halva vanilj eller citronsmak. eller en vanlig med typ rivet citronskal i you know. Orkar du inte så hör av dig så fixar jag nåt annat ;*

2008-08-13 @ 07:07:48
URL: http://iabo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0