3:e augusti

En vecka har gått sen senaste bloggen. Har jobbat hela veckan och missat alla härliga soltimmar. Så nu är man typ blekast i norden. Fick det även bekräftat igår när jag var hos mormor och morfar och mormor frågar om jag inte har solat någonting i sommar... De säger ju en hel del.

Spenderade måndagen med S innan hon åkte till Grekland. Hade tänkt träna på kvällen men värmen blev för mycket och jag låg däckad i soffan med svimningskänsla hela kvällen. I tisdags jobbade jag hela dagen och på kvällen blev det till att mysa med Älsklingen. Även onsdagen jobbades bort och kvällen spenderades däckad på soffan men massa ont i fötterna. I torsdags jobbade jag igen, skräll. Jä kom och hälsade på på jobbet, fick frågan om vi var systrar eller vänninor :P. Det var första gången. Gick och hälsade på sötisAnna innan vi uträttade ett ärende och sen åkte hem. Hade planerat att träffa L en sista gång innan hon åker iväg till USA, men det blev inte av :(. I fredags var det jobb för hela slanten som gällde, från öppning till stängning. Sen var det full fart hem som gällde, hoppade in i duschen och fixade mig. Cyklade och köpte kebab och sen vidare hem till Anna&Håkan för lite inflyttningsfest. De fick svarta härliga martiniglas och röda marimekko-drinkpinnar av oss, så nu är det galet matchat med resten av lägenheten. Spenderade större delen av kvällen i köket med Anna och Jä. En riktigt trevlig kväll med galet härligt sällskap. När de andra drog på krogen åkte jag hem. Öppnar man dagen efter så är det ingen hit med krogen kvällen innan, jag vet.

Igår blev det tidig uppstigning, inte roligt. Gjorde mig redo och cyklade ner på stan. Njöt av en donken frukost innan jag började jobba. Jobbade till 14 sen var det bara att bege sig hem i ösregnet. Ibland blir jag bara så irriterad på vissa kunder som verkar tro att det är så mycket bättre än oss som jobbar. Igår var det en dam som bara la en hög med kläder på disken och gick där ifrån. Vad ger henne den rätten och förväntar att vi sak ta reda på det sen... Sen visade det sig att det hade hängt i hennes provrum och hon tyckte det var otrevligt. Då förklarade vi att det finns en ställning som man kan hänga sina provade kläder på utanför provrummen och att vi inte förstår att vissa tycker det är så svårt. Men det skulle inte förvåna mig om de var hennes kläder som hon provat. Hade en effektiv eftermiddag med handling och städning och fix innan jag blev upphämtad av mamma och pappa. Åkte hem till mormor och morfar och firade morfar med massa god smörgåstårta som straffade sig sen. Skjutsade hem till mamma och pappa och blev upphämtad av Älsklingen. Åkte och kollade på kittens, och de har blivit så söta. Och alla har de speciella smeknamn. Åkte hem till mig sen och bara tog det lugnt. Jag var inte riktigt på topp efter en dag på jobbet och en massa magont efter smörgåstårtan, så det blev en tidig kväll.

Vaknade tidigt men utvilad i morse, tillbringade morgonen framför datorn och tv. Har gjort lite ärenden och även hunnit baka. Nu blir det chill tills Älsklingen kommer och vi ska åka hem till mamma och pappa på middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0