5:e maj

Så sitter man här, i mitt eget kök. Helt overkligt egentligen att jag har flyttar hemifrån. Men hittills har det gått bra.

Spenderade onsdagen i skolan med en föreläsning som gick segare än segast. Sen blev det hem och fixa det sista med rummet och börja ladda inför kvällen. Mötte upp Älskligen vid halv 8 och gick hem till Sebbe och där grillades det och hades trevligt. Blev en tidig kväll dock eftersom båda var väldigt trötta och sen var det ju flytt på schemat dagen efter.

Spenderade hela torsdagen med att flytta. Blev fyra vändor med båda bilarna och släpkärra så var alla möbler och allt med. De va skönt att ha Älsklingen med som fick hjälpa pappsen och bära. Själv tog jag de lätta grejerna och dirigerade en hel del. Spenderade eftermiddagen med att skruva ihop alla möbler och det gick rikgit bra. Sen blev det flyttpizza hemma hos mamma och pappa innan jag och Älsklingen åkte iväg igen. Han för att döma fotboll och jag för att fräscha upp mig i nya lägenheten och sen gå och kolla på honom. Somnade ovaggad hos Älsklingen på kvällen. I fredags var det en hektsik dag. Satt inte ner för än framåt fem på kvällen. Packade upp alla kartonger och fixade samtidigt som mamma och pappa var här och fixade gardiner och grejer. Sen bar det av till Hälla för att handla lite smått på IKEA och sen storhandla mat. Käkade med mamma och pappa innan jag åkte till mitt nya hem. Träffade E och S för en hederlig filmkväll hemma hos mig. Det känndes lite konstigt att sova ensam men det funkade aldeles utmärkt.

I lördags gjordes det inte mycket. Småfixade, promenerade med S och hade vattenläkage i köket innan Anna och Fia kom på fika och spanade in lägenheten. De verkade vara nöjda och glada iallafall :). Spenderade kvällen hemma hos Älsklingen och kollandes på hockey, skräll :P. Söndag igår och jag gick upp relativt tidigt för att hinna göra så mycket som möjligt på dagen. Pluggade en hel del och fixade och planerade en massa. Cyklade hem till S och fikade med henne och E och planerade inför helgen. Älsklingen kom över med Spicy på kvällen som vi njöt av innan vi somnade sött.

Måndag idag och jag tror jag är ifatt med allt som jag tänkt göra. Vaknade med ett ryck imorse av att en tavla ramlade ner från väggen. Somnade gott om i ca 5 minuter innan Älskligens klocka ringde. Gick upp och pluggade när han åkte till jobbet. Somnade nästan i böckerna efter ca 2 timmar så jag övergav dem för SATC innan det var dags att fixa sig innan skolan. Var bara i skolan en kortis och skyndade mig hem för att gå ut och gå i det fina vädret. Kom hem och hade fått två erbjudanden om sommarjobb, så imorgon måste det ringas samtal. Har lagat mat för första gången i mitt kök och fixat undan en massa så nu sitter jag här och njuter. Ikväll blir det lite SATC och lite annat.

Kommentarer
Postat av: fiaa

älskar din lägenhet babe ;) har förresten anmält mig på en lägenhet på Hästhovsgatan, not far from you ;) sen ska man ju få den också iofs.. men jag har iaf anmält mig, blev så sugen när jag såg ditt söta krypin! ses på lördag?

2008-05-07 @ 07:43:20
URL: http://iabo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0