En bra start på en tung period

Förra veckan bara flög förbi. En vecka äldre men ingen aning om jag blivit smartare. Linnea och jag satt igång med våran uppsats i fredags och det gick helt ok. Fick tag på en massa böcker som kan vara användbara så nu blir det skriva av. Tillbringade fredagskvällen med att laga utsökt middag till mig och S. De hade man inte kunna trott för ett år sen. Men det tar sig :). Cyklade hem till S och E dök upp och vi hade en mysig kväll med LD, synd bara att jag var tvungen att åka hem tidigt eftersom jag skulle upp tidigt i lördags för att vara i skolan hela dagen.

Lördagen spenderades i skolan till strax efter 5. Jag och Linnea hade en bra dag, vi skrev och vi läste och vi reserverade böcker. Det va skönt att komma igång på riktgit och vi fick mycket gjort. Synd bara att helgen blev så kort. Spenderade kvällen utslagen i soffan med en massa ljus och min Älskling. Det satte guldkant på min lördag :).

Söndagen började med att det var massa vitt ute, var kommer allt ifrån? Mamma och pappa kom och hämtade mig på förmiddagen så åkte vi till Fabriksbutiken i Skultuna och hade det bra. Jag fick äntligen tag på mina Iittala-lyktor, även en karaff och några SNÖsmycken fick följa med hem. Helt klart godkänt. Resten av dagen spenderades med en del fixande och en hel del slappande. Älsklingen kom över på kvällen och hade det bra. Vissa kvällar är bara bättre än andra.

Idag var det ännu en dag i skolan, men jag hade god lust att stanna hemma i morse när klockan ringde. Sjukt tidigt. Det var en helt ok föreläsnig, men lyssnade mest med ett halft öra, precis som det ska vara på en måndag :p. Fick ett gulligt mms om att stans sötaste unge har födelsedagskalas på söndag, synd att jag antagligen är i Uppsala då. Men håller en liten tå för att jag hinner hem. Fick ett underbart samtal från Älsklingen också, nytt jobb börjas redan på torsdag och det är underbart. Vet du hur glad och stolt jag är över att du har hittat ett nytt jobb på mindre än en månad. Hur lycklig jag är över att du är min och att få dela mitt liv med dig? Eftermiddagen har bestått av fix och trix här hemma. Nu ska det slappas lite innan det blir ett Puls/Medel med S ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0