My home is my castle

Blev ett puls-pass med S igår och det gick riktigt bra, om man bortser från att bristen på matlust gjorde att man inte orkade så mycket. Men annars ver det skönt att komma igång. Ikväll är det nya tag :). Efter träningen blev det myskväll med Älsklingen. Kollade på Grammisgalan och tog en liten kvällsfika, mysigt. Gillade Takidas öppningsnummer, avskalat och härligt. Men bäst var nog när EMD uppträdde, fick årets roligaste sms av S skrattade så att jag nästan ramlade ur soffan. Det visar bara hur bra hon känner mig och hur roligt vi har haft tillsammans. Sen blev det en mysig natt med min Älskling.

I morse ringde klockan ohumant tidigt, men efter lite snozande blev vi båda människor och Älsklingen rusade iväg till jobbet och jag gick upp. Kollade datorn innan tvättiden började och fick veta att jag ska skriva uppsats i redovisning i vår. Det kommer att bli bra, speciellt då jag ska skriva med en toppen tjej :). Det var full fart här hemma i morse, tvättis, städa, diska och röja samtidigt som Spotify gick för fullt. Nu är tvätten tvättad, disken diskad och lägenheten är i toppenskick. Har även lyckats knåpa ihop 19 av 30 personliga brav som ska skrivas inför vårens jakt på sommarjobb. Funderar på om jag ska ta tag i min garderobsrensning nu, allt som inte används ska bort för det kommer iallafall inte att användas i fortsättningen. Men tror att det får vänta till en annan dag, nu blir det soffhäng sen vika tvätten och bädda iordning sängen innan mat och träning med S.

Så härligt när jag kommer hem från träningen att lägenheten är tiptop och bara kura upp mig i soffan med en massa ljus. My home is my castle. Det finns ingenting bättre än att komma hem till ett ordnat hem som gör att man kan fokusera på allt annat än att det är stökigt runt omkring. Förhoppningsvis är vi snart två om att ha ett slott tillsammans.

Kommentarer
Postat av: alex

<3

2009-01-09 @ 00:23:34
URL: http://alexplats.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0