En maffig kladdkaka

Blev en magnifik kväll på Golden Hill. Blev tacos med kinesbord och vikingaglas, en väldigt knasig blandning. Det som diskuterades runt bordet var The Hills eftersom alla tydligen hade glott på maratonet som gått i helgen. Jag som redan sett alla avsnitt blev lycklig över att mina kära vänner upptäckt serien. Efter maten blev jag överraskad med en maffig kladdkaka med chokladbitar i och grädde, jordgubbar och mango som tillbehör. De där bruttorna vet verkligen vad som får mig att smälta :). Det blev en massa snack och lite film innan jag och S cyklade hem i kylan. Jag trodde nästan att jag skulle dö, det var helt sanslöst kallt. Och det gör ju så förbaskat ont när man kommer in och öron och bihålor börjar tina, det känns ju som om hela huvudet ska sprängas.

Tidig uppstigning i morse igen, blev slapparstund och frukost i soffan som vanligt framför nytheterna och med datorn i knät. Tog tag i pluggandet och har kört på riktigt bra idag, 5 timmars intensivt plugg och alla gamla tentor gjorda. Förutom den jag kuggade på, tror inte jag skulle fatta mera nu och jag behöver inget störningsmoment som sabbar min mentala balans, typ :P. Med andra ord jag pallar inte grejer som får mig att känna som om jag har gjort allting fel, bara positiva tankar i mitt huvud.

Tanken var att S och jag skulle ta tag i våra liv och satsa på strand 2009 från och med idag. Men pluggandet kom ivägen, båda hade flyt så de känndes onödigt att avsluta när det ändå gick bra. Men vi har ju tre till pass inplanerade den här veckan så nog tar vi tag i det allt. Istället blir det en walk i vinterkyla, funderar på o dra på mig underställ under kläderna så att man inte fryser ihjäl. Det är ju ändå runt -15. Ikväll blir det en slö kväll i soffan, tillbaka med vardagsrutinerna för nästa vecka börjar skolan. Men i natt ska ja ställa klockan och försöka kolla på JVM, men vi får nog se hur det går :P.

Imorgon är det sista dagen innan tentan, spännande. Blir en massa plugg och sen ett pass på friskis för att släppa alla tankarna på statistik. Kan bli en bra dag :)

Kommentarer
Postat av: Moni

åhh vad jag blir sugen på en kladdkaka nu ;)

2009-01-05 @ 19:27:22
URL: http://monkann.blogg.se/
Postat av: jäddan

åh det är så roligt att du bloggare igen sanne! bäst att kommentera lite så att du håller humöret uppe ;) skönt för dig att ha din omtenta gjord snart.. jag får vänta ännu lite till suck. kanske också ska försöka se JVM inatt om man orkar ;D PUSS GULLET

2009-01-05 @ 21:23:32
URL: http://ettendaliv.blogg.se/
Postat av: Ina

GUD vad gott med kladdkaka!

2009-01-07 @ 08:38:49
URL: http://inisen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0