Dagen efter

Onsdagskvällen spenderades i Älsklingens sällskap framför en hel massa fotboll. Men en inte riktigt kry mig somnade i mitten av första halvlek. Sånt roligt sällskap var jag :p. I torsdags hade vi sista föreläsningen, och de va ingen pollet som trillade ner då heller. Spenderade eftermiddagen med näsan i böckerna och kom en liten bit på vägen iallafall.  Rullade hem till S tidigt på kvällen för en riktig helkväll. O vad roligt vi hade, skrattade så mycket att de gjorde ont lite här och var. Mycket välbehövligt.

I fredags stannade jag hemma och pluggade. Klarade väl av ca 5 timmar innan huvudet höll på att explodera, verkligen asläbbigt för jag såg bara suddigt och hade nästan ingen balans. Blev att ta sig till soffan och sov i lite mer än en timme, och när jag vaknade var det borta :). Fixade och donade lite hemma innan jag cyklade och handlade, blev en billig handling men fick relativt mycket, det gillar vi. Kvällen spenderades framför TV:n och det var underbar skönt

Blev en tokigt tidig uppstigning igår, som vanligt när det är tentaplugg på schemat. Måste utnyttja alla timmar som går att skrapa ihop samtidigt som allt annat ska flyta på också. Pluggade i ca 6 timmar innan min nacke och axel sa ifrån, så det var bara att lägga ner. Gjorde iallafall det jag planerat, så nöjd får man vara. La mig för att vila lite och hoppas på att axeln skulle göra mindre ont, men det kunde man ju glömma. Efter två timmars försök till att vila lite gav jag upp. Jag röjde hemma och fixade iordning mig innan jag tog bussen till Älsklingen. Mötte upp honom på Sjöhagen och fixade gottgottigottgott till kvällen. Gick hem till honom och hade det bra, njöt av Mello och gjorde min plikt och röstade. Men vad är det för fel på det svenska folket?! Mycket upprörd kan jag säga att jag va när det va över. Hade krissamtal med S i telefonen och en halvretande Älskling vid sidan om som inte förbättrade saken. Otroligt missnöjd bara. Älsklingen skjutsade hem mig efter lite mer TV:tittande. Kom hem och upptäcker att grannen har fest, och som det alltid är då så smälls det i dörrarna fram till tidig morgon. Lyckades somna tillslut, men vaknade ett antal gånger under natten.

Tidig uppstigning i morse igen, även om det tog emot något ofantligt. Men pallrade mig upp och fixade frukost innan jag slog mig ner framför datorn. Ska softa ett tag till innan det blir dags o börja plugga igen. Resten av dagen består av plugg, fixa iordning här hemma, se till att allt följer med imorgon till skolan och bara softa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0