När kommer våren?

Förra veckan började katastrofalt men blev bara bättre. Hade möte med uppsatshandledaren i onsdags och det var skönt att få prata med henne och hon verkar kalsbra. Fick även en hel del pluggat på förmiddagen så allt ordnade sig till slut iallafall. Kvällen blev lugn i soffan med popcorn och jordgubbssaft i väntan på att Älsklingen skulle komma hem från match. I torsdags var det föreläsning och efter den var det total fokus på sista PM:et, och jag tror det gick vägen. Drog med mig Emelie på stan när vi kom tillbaka, mysigt. Kom hem och fixade iordning alla 28 sommarjobbsansökningar och skickade iväg dem när jag och S tog en prommis.

Spenderade fredagen med uppsatsen och Linnéa i skolan, kom en bit framåt och vi har en tydlig plan för hur det ska bli klart. Härligt. Mötte upp S på stan på eftermiddagen och gjorde lite ärenden. Sen bar det av hemmåt och jag röjde upp hemma innan jag cyklade och handlade och mötte upp S igen. Vi körde TVkväll hos mig med LD, Så ska det låta och SingingBee. Härligt och en riktig batteriladdare. Lördagen spenderades för ovanlighetens skull i skolan med Linnéa :p. Vi kämpade vidare med uppsatsPM:et och nu känns det riktigt bra. Kom hem liten sent och så var det bara att göra sig iordning för att bege sig hem till Fia&Jocke. Fick se nya lägenheten och ha en riktigt trevlig kväll med pizzabuffe, härlig film och underbart sällskap. Ännu en batteriladdare :).

Söndagen började tidigt tidigt, men det behövdes för att få pluggandet gjort. Satt i soffan och pluggade i några timmar innan det blev en lite nap. Sen var det bara att göra sig iordning innan mamma och pappa kom och hämtade mig för att åka på barnkalas. Hämtade upp Älsklingen och åkte ut till Barkarö. Underbart fint hus och härligt att träffa släkten, och stans sötaste unge fyllde 1. Men han tycker fortfarande inte riktigt om mig, han trivs mycket bättre hos Älsklingen. Åkte sen hem till mig och hade en riktigt slapp eftermiddag i soffan. För mig är det äkta kärlek, blir så varm i hjärtat av att bara gosa in mig hos Älsklingen och inte behöva bry mig om något. Lite tända ljus och regn och blåst utanför fönstret. Älsklingen fixade fläskfile och pommes till middag och jag behövde inte lyfta ett finger. Lyxigt :). Hade en fortsatt mysig TVkväll innan vi somnade sött <3.

Otroligt segt att gå upp igår morse, Älsklingen låg kvar och grisade och jag skulle till stationen. Näst sista föreläsningen igår och det var seeeegt. Åkte till skolan i Västerås efter föreläsningen och fixade det sista med PM:et innan vi skickade in det. Hoppas det går igenom. Sen bar det av hem för att röja lägenheten och garderoben, måste skapa lite harmoni. Mediterade lite genom att diska en hel del. Mötte upp S strax efter 5 och tog en riktigt lång prommis ner mot Rocklunda och tillbaka. Det tog lite över en timme, men gud så skönt det var när jag kom hem. Duschade och fixade lite kyckling till middag. Sen blev det inte så mycket mer gjort, somnade innan klockan var 22 och det var riktigt skönt.

Idag snöar det ute, det som var så fint väder igår och man kunde ana att våren var på g. Men icke. Har haft en soft morgon med god frukost och VLT. Nu är det tentaplugg som gäller, lika bra att ta tag i det nu istället för att softa runt och ha det skönt. Ha det skönt kan ja ah det om två veckor. Nu är det full fokus, för det här ska gå vägen. Belöningen som är uppsatt är ett par härliga skor. Men inte innan tentan. Nu; ner med näsan i böckerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0