Sometimes it´s good, sometimes it´s bad

Fredagen bjöd på uppsatsskrivande med Linnea i skolan. Kom en bit på vägen iallafall. Mamma kom och hämtade mig så att jag fick bli ompysslad därhemma med mat, så skönt. Kom hem och hade det bara bra för mig själv i soffan. Salta popcorn, jordgubbssaft och Så ska det låta. Skönt. Blev en tidig sväng till skolan i lördags, vi fixade alla referenser och källförteckningen på uppsatsen. Sen blev det hem och fixa inför Uppis. Mötte upp Anna och Fia på stationen och hoppade på den gula bussen. Efter ett tag blev vi oroliga att vi hamnat på fel buss, för det va ingen som riktigt tittat vad den hette när vi klev på. Men sen visade det sig att vi var rätt :). Kom hem till sötaste Jä och hade det bra. Blev Bubbel, Vin, Tacopaj, Mello, Intimt, Ölspel och Tårar. Sen samlade vi alla ihop oss och hade en härlig kväll på Saluhallen, mycket dans och härligt sällskap. Vi somnade alla mycket sent men otorligt skönt. Blev inte så många timmars sömn dock, men vad gör de :p. Spenderade söndagen med att kolla på Vasaloppet, skramla ihop de sista slantarna till hemkörnings pizza och bara ta det lugnt. Vi kom iallafall på bussen mot Våset och det var skönt. Var som en zoombie resten av dagen och gjorde inte många knop. På kvällen kom världens bästa Älskling och höll mig sällskap en sväng innan jag somnade som ett litet barn tidigt på kvällen.

I går blev allt bara för mycket, har känt det under en tid men igår gick det inte längre. För många tårar fällde för att bara vara måndag. Det är så sjukt mycket att göra och mina dygn har på tok för få timmar, så det bara knyter sig i magen. Det blev väl bara för mycket när jag fick veta att uppsatshandledaren bokat möte på onsdag, min lediga dag som bestod av superplugg. Men då är det skönt att det finns bra människor runt omkring, Linnea med en värmande klapp på axeln och Älsklingen som värmer mitt hjärta. Hela dagen igår var bara en otroligt dålig dag. Spenderade eftermiddagen med sista PM:et, men ingen förstod någonting :(. Kom hem och lagade mat och fick prata med min Älskling. Mitt hjärta mådde lite bättre. Tog en prommis med S senare på kvällen och vi såg ut som snögubbar när vi kom hem :). Blev en lugn kväll i soffan innan ögonen gick i kors.

Vaknade innan klockan ringde i morse eftersom de envisades med att ploga precis utanför mitt fönster. Men det gjorde inte så mycket. Fick lite sovmorgon och var på betydligt bättre humör än igår. Men ibland måste det får vara så också. Åkte till skolan och mötte gruppen för att fortsätta med PM:et, gick inte så mycket bättre idag heller. För flummigt för min del att man typ ska "hitta på" massa siffror. Kom hem och har röjt lägenheten, diskat och bakat en kladdis till kvällen. Nu väntar en dusch och smoothie innan det blir DH hemma hos S med henne och E. Självklart kladdisen på ett hörn också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0