Sliten torsdag

Så kom torsdagen som min hjärna varit inställd på hela veckan. Och så orkar den inte med det, hela huvudet bara mos, vill sova hela tiden. Förstår inte varför. Blev tidig uppstigning för att se väglaget, fick bli buss till skolan. Mysigt på ett knasigt sätt, minnen från gymnasiet, hur sköt det bara va att sitta bredvid någon av mina kära vänner med musik i öronen men inte säga något till varandra. Det var tider de, saknar det på något knasigt sätt. Åkte tidigt till skolan och läste lite innan föreläsningen, den segaste föreläsningen i världshistorien. Multiplikatorer upp och ner, sluten eller öppen ekonomi och pengar. Tur att boken är tokigt pedagogisk. Tog bussen hem med min hjärna som bara va mos. La mig i sängen med en filt och lästen en vanlig bok. Har inte hänt på länge, och det var underbart. Bara fantisera sig iväg om hur platser och människor ser ut, avkoppling för min hjärna. Torsdagkväll nu och egentligen borde det tränas, men motivationen har inte funnits för mig och S i veckan. Blir en walk ikväll och nya friska tag nästa vecka.

image20
Bild: www.deviantart.com

Föreläsningen med Riksbankschefan igår var helt ok, ingen tråkigt talare men ingen överdrivet bra heller. Intresantast under hela föreläsningen var när han gick igenom räntan och hur dom bedömmer den och så. Kan bara säga att den kommer stiga. Sen blev jag hämtad av Älsklingen på skolan, åkte och handlade och sen gjorde vi en mumsig salad. Blev massa mys framför TV:n, dock inget Greys då det var fotboll.

Imorgon är det fredag och snudd på helg. Blir lite sovmorgon och en del plugg så att hela helgen inte behöver spenderas med näsan i böckerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0