Ännu en helg har passerat i turbofart

Helgen bara flög förbi ännu en gång. Förstår inte varför den bara försvinner när man äntligen kan bryta vardagsmönstret. Men men, den har i alla fall varit till belåtenhet. Hjälpte S och flytta i fredags, gick riktigt bra. Kvällen spenderades med en film och massa skvallertidningar, underbart. Lördagen bjöd på riktigt höstväder, träffade Anna och vi gjorde stan och åt och snackade en massor, trevligt värre. Shoppade en hel massa som jag motiverar med nödvändigt, halsduk, strumpbyxor, dataväska (50% rabatt och den är så snygg) och lite annat smått och gott. Åkte hem till Älsklingen direkt från stan och gjorde ett försök till att ha en lugn eftermiddag med tokig katt, men det var lite svårt. Fick nog när katten bet mig i näsan så då gick jag och la mig i sovrummet och struntade i hans ylande efter uppmärksamhet. Åkte och handlade när Älsklingen kom hem, gjorde en grekisk sallad som vi njöt av. Kollade även på nya Svensson Svensson, men vad fel det blev när barnen blivit äldre. Det ska helt enkelt vara dom gamla hederliga avsnitten. När det bara är du och jag i våran egna lilla värld. När alla andra får stanna utanför. Då är vi som bäst. En perfekt lördag.

Idag är det söndag och man har ingen ork att ta sig för något, för man vet ju att imorgon är det måndag och då ska man tillbaka till verkligenheten. Även fast jag är ledig imorgon så pallar jag inte göra något idag så att jag kanske har lite mindre att göra imorgon. Det får straffa mig imorgon men idag tänker jag slappa och bara göra ingenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0