6:e april

Spenderade torsdagskvällen i nya Bombadier Arena tillsammans med Anna och H. Kollade på Fialotta & Co som tyvärr åkte på storstryk :(. Vi hejade tappert iallafall. Trotts förlusten var det trevligt att titta på Fian och snacka en massa med Anna. Vi hade ju planerat en helg i Säffsen med islandshästridning och massa mys en helg i maj, precis som förra våren. Nu visar det sig dock att hästarna ska ha semester den helg då alla är lediga. Så nu har vi bestämt att vi åker iallafall och bara njuter och har det bra. Längtar redan :). I fredags var det min och Älsklingens dag, 56 månader med underbar kärlek. Hade föreläsning igen och åkte till skolan tidigare och läste en hel del innan vi började. Bildade även grupp till inlämningsuppgiften så livet blev massa mycket enklare. Hade föreläsning med ett mumintroll och det gick i ett rasande tempo. Började iallafall med inlämningsuppgiften efter föreläsningen och det gick väl sådär. Ingen var ju direkt på hugget en fredagseftermiddag när klockan närmar sig två. Kom hem från skolan och möttes av två roliga brev, skatteåtebäring och intresseanmälan om sommarjobb på posten. Livet gick från att vara piss i onsdags till att vara riktigt riktigt bra. Skönt att allt ordnade sig tillslut, men det gör det ju alltid. Spenderade kvällen med S, kollade lite på tv och snackade en hel del.

I går var det lördag och högskoleprovet. Men det skrev inte jag, skönt värre. Älsklingen gjorde dock det och jag hoppas på att det gick riktigt bra. Spenderade dagen med S och var på lite äventyr. Bland annat Skopunkten och tre härliga vårskor fick följa med mig hem. Slappade en hel del när jag kom hem och sen åkte jag iväg och köpte pizza med mamma. Spenderade kvällen med min Älskling. Blev en massa musikprogram och lite SuperMario :). Idag har jag pluggat, ovanligt - svar nej. Sen har jag sakta men säkert börjat packa ihop mitt liv i flyttkartonger. Nu är det mesta nerpckat och rummet börjar bli tomt. Vill ju inte packa ner för mycket heller för jag flyttar ju inte riktigt än. Det som är kvar rymms nog i 2-3 flyttkartonger, fast då har jag inte räknat med alla kläder och skor i garderoben. Ikväll blir det bara till att vara hemma och slappa. Är sjukt trött efter min fullspäckade dag.

Imorgon är det en ny vecka med nya tag och ännu lite närmare flytten. Är ledig så det blir till att plugga lite hemma och ringa lite samtal. På kvällen blir det träning med S, ska ta tag i våra liv efter våran slapparvecka förra veckan. Men jag känner att energin är tillbaka. Kan vara för att våren har kommit och det är varmt och soligt ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0