26:e mars

Spenderade gårdagen med att göra väldigt lite. Fixade lite med debattartikeln och lite jobbansökningar som jag har skickat iväg idag. Sen blev det TV kväll med S. Idag har jag fixat lite mera med debattartikeln och nu börjar den bli klar. Hoppas Christian tycker det samma. Har även läst igenom de andra artiklarna som är med i debattgruppen så att man ahr ett litet hum om vad det är som ska debatteras. Har iallafall bestämt mig för att skriva under artikeln med mitt riktiga namn. Har även suttit i telefonen med Syon ett bra tag. Jag blir så arg att jag bara vill skrika, ingen verkar kunna förklara vad det är jag ska läsa i höst och hon har inte tid med ett personligt möte så jag måste försöka fixa det här aldeles själv. Och själv är man ju helt lost. Hoppas på att informationsmötet på tisdag ger lite klarhet men det hjälper mig ju iallafall inte med vad jag ska läsa för kurser i höst.

 Har förstått så mycket som att jag kan välja mellan att läsa C nivå i företagsekonomi och skriva min uppsatts, men det känns lite väl. Har precis gjort uppsattsen i Organisationsteori, typ B uppsatts och det känns som att jag skulle behöva lite mera kött på benen innan jag ger mig in på C uppsattsen. Så det verkar som om jag ska välja 30p med valfria kurser som jag tycker verkar intressanta. Med grejen är det att det inte finns någon platsgaranti till det och det oroar mig. Om jag inte får plats, vad gör jag då? Är ju beroende av CSN nu när jag ska flytta hemifrån och det är ju skolan som sagt åt mig att göra på det här sättet. Skulle aldrig ha valt att studera så här om det skulle vara så mycket krångel. Hade då valt att läsa om företagsekonomin och haft en klar plan med vad som ska läsas när. Men nej tydligen inte. Nu ska det krånglas. Hoppas på att det löser sig. Ska hämta en kurskatalog imorgon och försöka hitta lite kurser och försöka prata med Syon på tisdag och hoppas på att det fungerar.

Så, nu har jag beklagat mig lite och ventilerat min ilska. Men det ska ordna sig. Har ögonen på några juridikkurser som är min passion. Så det kan nog bli bra tillslut iallafall. Ikväll ska jag njuta av min Älsklings sällskap och kolla på lite fotboll, sportnörd jag vet. Imorgon blir det till att mysa med Anna innan det bär av till skolan. Blir nog en morgon promenad och sen en liten lunch med en massa snack. Nu blir det nog ett till avsnitt av Grey´s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0