A lovely friday

Tisdagens planer ändrades, maten blev superäcklig och yoga sket vi i och jag slappade i min ensamhet på soffa. Otroligt skönt det med efter en dag av ett tungt PM. Onsdagen var en bra dag sådär mitt i veckan. Skola med ny föreläsare som körde på i ultrarapid, bilderna i powerpoint flög förbi i en rasande fart. Kom hem helt underbart tidigt och njöt av en härlig eftermiddag hemma. Älsklingen kom och hämtade mig framåt kvällskvisten och vi åkte hem till honom för att äta riktigt gott och ha det katastrofalt bra i soffan.

Torsdag igår och PM seminarium stod på schemat, jag och Linnea klarade oss nog aldeles utmärkt. Hade en klump i magen innan eftersom jag inte kände mig tillräckligt förberedd, med det gick ju vägen utan några hårda ord. Spenderade resterande delen av förmiddagen med att läsa lite inför nästa vecka och maila lite med statistikläraren då det saknas resultat och poäng. Börjar bli väldigt less nu eftersom tentan skrevs den 7 januari och poängen som saknas blev klara innan jul, hur lång tid ska det ta egentligen. Det är ju relativt viktiga grejer det gäller. Har jag inte fått reda på någonting innan måndag blir det ett lätt irriterat samtal till den där expeditions sekreteraren. Egentligen borde jag väl cykla dit idag men det orkar jag inte :p. Eftermiddagen spenderades i lätt ryggläge samtidigt som det fixades lite hemma. Kvällen spenderades i sällskap med S och E och lite tv tittande.

Thank God It´s Friday :). Hade planen på att ta en lång sovmorgon i morse, men det sabbades då det började köras traktorer och lastbilar utanför mitt fönster strax innan åtta i morse. Kan det bli mer irriterande? Gick upp efter några försök att somna om och placerade mig i soffan. Morgonsmoothie, dator och lite TV var det som bjöds. Sen dess har jag städat hela lägenheten så nu är den strålande helgfin. Det enda som fattas är en handling och lite tulpaner och det ska snart ordnas. Eftermiddagen blir lugn och skön och kvällen kommer spenderas i härligt sällskap av Anna, Fia och Fia hemma hos Anna och Håkan. Nu ska jag hoppa upp på cykeln och fylla på kylskåpet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0