En snöslaskig tisdag

Hade en otroligt välförtjänt skön lördag. Fick god mat hemma hos päronen och massa gos hos Älsklingen. Somnade som en liten gris på soffan innan jag stapplade in i sängen och somnade på ett litet kick. Vaknade galet tidigt i söndags, men vad gjorde de. Väckte Älsklingen ett tag och han grymtade lite, men annars var det en mysig morgon som avslutades med lite alpint i soffan. Spenderade förmiddagen ute på Erikslund för lite strosande, kollade lite i affärer, köpte nya singstar skivor till mig och en födelsedagspresent till Svärmor. Sen blev jag hemskjutsad av min Älskling och jag städade lägenheten i ultrarapid och bar ner alla julsaker i källaren. Blev lite sport på TVn innan Älsklingen kom och hämtade mig och vi åkte och kollade på handboll med Anna. Underbara Fia och IVH gav en stråland match och vilken spänning. Men jag ska nog sluta skrika när Fia får frilägen för hon lyckas alltid missa just då. Så nu är det slut på de, nu är det bara för mig att skrika lite tyst för mig själv. Men kan man låta bli när det blir så spännande och man vill så mycket. Blev tydligen en tidigkväll efter handbollen för jag mins inte ens när jag somnade :p.

Groteskt tidig uppstigning i går morse. Blev föreläsning i E-tuna och sen en maraton sittning med PM:et. Vi lyckades nog knåpa ihop något bra och hoppas på att läraren blir nöjd. Mötte upp S på kvällen och gick en sväng innan vi köpte lite gott till kvällen och kröp upp i min soffa och kollade på Idrottsgalan. Jag förstår inte hur sport kan kan skapa så många känslor, tårar och gåshud. Men jag älskar det, antar att jag kommer bli helt odräglig om mina barn börjar med någon sport. S och jag röstade för fullt på Rolf-Göran Bengtsson och att han skulle få Jerring-priset, men tydligen inte :(. Lite synd att Holmen inte fick det heller, det var ju ändå hans sista möjlighet.

Mötte upp Linnea i skolan i morse och gjorde finliret på PM:et och nu anser vi nog oss vara klara, eller vi är klara. Vi har lagt ner tillräckligt med tid och funderingar på det. Satt och snackade lite och bara hade det trevligt innan vi åkte hem. Cyklade hem i värsta snöovädret och det gick riktigt trögt. Har placerat mig i soffan och lär nog inte flytta på mig på ett tag. Blir till att laga mat och diska lite senare innan det blir yoga med S innan det blir kväll för min del. Imorgon är en ny dag med nya tag, idag är jag bara orkeslös och smått irriterad.

Kommentarer
Postat av: din fia

å. jag älskar er.

2009-01-22 @ 10:01:34
URL: http://iabo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0