Sommar

Sommar Sommar Sommar - Sommarlov :)

Igår kom sommaren och på vilket sätt. Det kunde inte ha kommit på en bättre dag heller. Igår var dagen då jag och Linnéa gick upp med våran kandidatuppsats. Vaknade betydligt tidiagre än väckarklockan och fjärilarna hade bosatt sig i min mage. Gjorde mig iordning, fixade hiordning hemma och plockade ihop det jag skulle ha med mig. Tog mig till skolan och mötte Linnéa. Satt och var pirriga tillsammans och sen drog det äntligen igång. Var bara sidoopponenter på förmiddagen, och det gick galant utan några som helst problem. Blev en lunch i ultrarapid då det drog över tiden innan vi fick gå på lunch. Vi tog en baugett ute i solen och njöt lite av det finfina vädret. Efter lunch var det våran tur att vara huvudopponenter och det gick bra. Sen var det dags att gå upp med uppsatsen. Trodde jag skulle dö innan vi skulle dra igång våran presentation. Uppsatsen innan hade medbedömmaren gått hårt åt och det var ändå en otroligt bra och välarbetad uppsats. Så då undrade man ju vad hon skulle säga om våran uppsats. Men vi körde igång och presentationen flöt på bra och sen var det bara opponeringen kvar. Och hur bra gick inte den, inte mycket negativ kritik alls. Det var inte riktigt det vi förväntat oss så det var verkligen en sten som föll från våra axlar. Fick senare meddelandet att uppsatsen var minst godkänd, och kan bli mer när den finslipade versionen har skickats in :).

Cyklade hem och lämnade dator och lite andra grejer hemma och sen begav jag mig hem till päronen. Pratade med S på vägen och njöt av solen. Kom hem till päronen och firade sommarlovet med att ta en kall cider. Satt på altanen och hade det bra. Sen kom även söta mormor och vi grillade och käkade färska jordgubbar med socker. Wounderful :). Cyklade hem och parkerade mig i soffan framför Talang och bara hade det bra.

Vaknade tidigt i morse och var lite snuvig och hade lite ont i halsen så det blev ingen träning för mig idag. Tråkigt nog. Men gjorde lite nytta här hemma istället, så slipper jag göra så mycket imorgon. Nu blir det till och vila och ladda inför kvällen. Tjejligan ska ut på galej, morgon blir en lugn dag :).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0